Tutto esaurito a Sololo!

Sembra proprio che sia così, a quanto scrive Fr. Cris!

Finite le vacanze, che in Kenya durano da fine novembre a dopo l’Epifania, anche le Nursery Schools della parrocchia di Sololo hanno riaperto. Il nuovo anno è arrivato con una ventata di novità:  in qualche caso la scuola nuova, in altri nuove maestre… E una nuova coordinatrice per tutti, Sister Bridget, giovane e dinamica suora  francescana, arrivata da pochi mesi a Sololo. Le richieste di iscrizione sono state così numerose  che fr Cris è stato  costretto a dire di no a tanti…

Anche in ospedale sta capitando qualcosa di simile: pare che i letti della Maternità non siano più sufficienti ad accogliere tutte le mamme, tanto da doverne spostare in un altro reparto…

Ecco cosa ha scritto Fr Cris qualche giorno fa.

In Sololo there will be some planing and a lot of work in several fields.
In education we are to start the schools properly. This January we start fresh in Holy Angels, with new teachers. Also in Uran, Anona, Karbururi, we started registration of the children.  I hope from 2nd trimester two new ones will join, in Madhoadhi and Golole.

With the help of sr. Bridget really the nurseries are growing and the request for our nurseries is very high that we have to refuse many of them.

In changing the topic and talking about the hospital, I can tell you from what I see that the number of patients are increasing. I saw once that general ward, ladies side, was so full, that some of them were shifted on men’s side. Most of this mamas are with their children.”

Fr. Cristian

Posted in News